пʼятницю, 24 лютого 2017 р.

Нові зустрічі в просторі, дружньому до дитини

Зустрічі педагогів у просторах сучасних європейських програм — це завжди сповнене яскравих барв і дивовижних емоцій дійство. 23-24 січня 2017 року в навчально-виховному комплексі «Ліцей із загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів» Костянтинівської міської ради в актовому залі панувала особлива атмосфера тепла та затишку дошкілля. 29 фахівців дошкільних навчальних закладів № 7, 8, 9, 10, 14, 15, 17 міста Костянтинівки: практичні психологи, вихователі, вихователі-методисти – зібралися на семінар, присвячений презентації та реалізації нового проекту UNISEF «Садочок – простір дружній до дитини».
Учасники отримали знання про засоби створення безпечного інклюзивного середовища в дошкільному навчальному закладі, зокрема, у дитячій віковій групі. Зрозуміли засоби розвитку життєвих навичок, які сприяють розвитку спільноти, розумінню й цінуванню багатоманітності, толерантного ставлення до відмінностей, попередження проявів упереджень і дискримінації. Навчилися використовувати стратегії розвитку позитивної самооцінки дітей як основи для забезпечення позитивної комунікації з іншими дітьми та дорослими. Зрозуміли значення емоційної грамотності та стратегії роботи з дітьми з навчання зчитувати емоційні прояви інших людей, долати власні негативні емоції. Навчилися практикам ранкових зустрічей, об’єднанню дитячої спільноти, виносити на розсуд дітей проблемні ситуації та вести їх обговорення, набули навичок позитивного вирішення конфліктів.
Тренери програми Стягунова Ольга та Корнєєва Оксана всі складові провідних модулів семінару пояснювали з прикладами та вправами для усвідомлення їхньої дії на практиці. Найбільше учасники оцінили такі вправи: «Привітайся, не повторюйся», «Картки привітань», «Здоровенькі були», «Передавання предмета», «Ми раді, що ти з нами…»; створення макета екрана ранкових зустрічей; групові ігри «Принцеса, принц, дракон», «Загадкова скриня», «Жираф, слон, міксер», «Магніт»; апробації «Крісла автора»; «Капелюха новин» та «Чарівної палички»; програвання ситуації «Вітання дитини тижня».
Справжнє зацікавлення викликали презентовані тренерами теми «Ранкові зустрічі» «Лялька як персона», «Самооцінка і самоконцепція», виклад яких супроводжувався практичними вправами та численними активізуючими ігровими паузами.
Учасники отримали інформацію з провідних методів рефлексії, вправлялися у рефлексивних діях стосовно відвідуваного ними заходу (після кожної сесії занотовували власні роздуми в щоденниках, найбільш вдалі на свій розсуд думки презентували на «Стіні мудрості». Після всіх вправ та ігор було організоване жваве обговорення та оприлюднення учасниками власних відчуттів та думок.
«Дорожня карта» подальших дій у проекті, докладно з’ясована тренерами та передана учасникам, включає передбачені результати роботи та покрокові інструкції до їх досягнення від початку проекту й до його завершення, перспективи методик у довкіллі та розповсюдження інформації у своєму закладі, до організації роботи з батьками. Тож зовсім скоро малята  зустрінуть Ляльку-персону, радо привітаються в цікавому колі ранкових зустрічей.

Немає коментарів:

Дописати коментар